25.08.2013

25.08.2013 - siewki znad Wisły

Nie udało się w środę, więc przesunęliśmy wypad na dzisiaj (niedziela). Ogólnie bardzo mi się podobało, chociaż liczyłam na trochę więcej ptaszków - w sumie za późno zaczęłam czekać pod siatką, ale teraz już wiem, jakich błędów nie popełniać w przyszłości.
Dzień przed wyprawą wysłuchałam trochę nagrań siewkowych głosów. Zrobiłam sobie też dwie pomoce w rozpoznawaniu, które prezentuję poniżej:

Sieweczki w szacie juwenalnej
1. Łęczak Tringa glareola
2. Samotnik Tringa ochropus
3. Brodziec piskliwy Actitis hypoleucos
4. Krwawodziób Tringa totanus
5. Brodziec śniady Tringa erythropus
6. Kwokacz Tringa nebularia
Dotarliśmy na miejsce (znów Wyspy Zawadowskie koło K. Okrzewskiej) w okolicach 5:30. Najpierw przespacerowałam się po okolicy, żeby znaleźć odpowiednie miejsce. Siewki były reprezentowane przez śmieszki i od czasu do czasu duże mewy, ale pojawił się też kwokacz, później także łęczak.

Już po szóstej zaczęłam czekać pod siatką. Słychać było dzięcioła zielonego, pliszki szalały, brodźce śniade nawoływały z daleka wdzięcznym "ciu-ji!"

6:30
Obserwowałam wzmożoną aktywność ryb w zatoce.

7:00
Przyleciał piskliwiec. Szedł po brzegu zatoczki w moją stronę. Przyleciał drugi.






Później
W płytkiej wodzie nieopodal wylądował piękny kwokacz. W odległości ok. metra ode mnie usiadła pliszka.






Z piskliwcem.
Trochę tego mało, ale myślę, że następnym razem będzie lepiej. W te wakacje już nie, ale może we wrześniu albo październiku.
Będzie ciekawie.

Pozdrawiam,
Emilka 

6 komentarzy:

karmnik54 pisze...

życzę powodzenia przy następnym razie:) zajrzyj do mnie origamiiptaki.blogspot.com

emi pisze...

Bardzo dziękuję i zaglądam :)

Justyna Kierat pisze...

Fajne rysunki poglądowe :)

damian pisze...


Ciekawy wypad i bardzo fajne zdjęcia, że o rysunkach już nie wspomnę ;)

Pozdrawiam serdecznie :)

emi pisze...

Dzięki wielkie i pozdrawiam!

Emilka pisze...

Rysunki według mnie świetne ;)
Zdjęcia też udane, nie ma co.
Pozdrawiam ;)